7 روش که بهره وری را افزایش می دهد


تاریخ ثبت : ۱۲-۰۷-۹۴    موضوع : روانشناسی ویژه مدیران    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۸۱۴

بهره‌وری در اکثر مشاغل دنیا در حال کاهش است. مرکز آمار نیروی کار آمریکا نشان داد که طی فصل چهارم سال 2014،  بهره‌وری به میزان 8/1 درصد کاهش داشته‌است. این امر، روند نامناسبی برای کسب و کارها، خواه کارکنان حقوق بگیر یا کارآفرینان است.

به این ترتیب، کسب و کارها باید به دنبال ابزارهایی باشند تا به کارکنان خود برای بهره‌وری بیشتر کمک‌کنند. پس کسب و کارها باید به دنبال ابزارهایی باشند تا به کارکنان خود برای بهره‌وری بیشتر کمک‌کنند

 


 

 

در زیر چند ابزار برای کاربران بهره‌وری این مهم پیشنهاد شده اند.

1.روی ارزش افزایی در کار تمرکز کنید.

یک عادت، یک عمل را شناسایی کنید که به شکل روزانه انجام می دهید و بهره‌وری شما را کاهش می‌دهد و آن را از بین ببرید. وقتی این کار را انجام دادید، به مسیر درست هدایت می‌شوید. بهتر این است که این عادت را با عادتی جایگزین کنید که دارای ارزش است. خوش رویی از این دست است: مطالعات نشان می‌دهد که خوش رویی،  واقعاً بهره‌وری را در محیط کار افزایش می‌دهد. 

2.نسبت به کسالت عصرها هشیار باشید.

این کار را با اجتناب از نوشیدن نوشیدنی‌های اصطلاحاً پرانرژی حاوی شکر و کافئین انجام‌دهید. به جای آنها، از نوشیدنی‌های انرژی زای مناسب، مانند چای سبز استفاده کنید.

3.به موارد منحرف کننده نه بگویید.

آنچه فرصت های شما را کاهش می دهد را حذف کنید. مانند مکالمات بی فایده، برنامه های موبایلی و ...

4.زندگی سالمی داشته باشید.

کارکنان کسب و‌کارهای کوچک، ساعات زیادی کار می‌کنند. آنها وقتی باید وعده‌ی غذایی مناسبی مصرف‌کنند، از تنقلات استفاده می‌کنند و خواب کافی ندارند. یک مدیر مالی می‌گفت "روزانه، 14 ساعت به مشتریان دارای سابقه‌ی اعتباری بد کمک می‌کردم وام خودرو دریافت کنند، و بعضی‌وقت‌ها تنها منبع دریافت انرژی در این ساعات کاری زیاد، تنقلات بودند." نتیجه چه خواهد بود؟ گاهی موفقیت و در بیشتر مواقع، تخریب سلامتی. بهره‌وری، به معنی کار کردن جهت دست یابی به هدف است، و به معنی خودزنی به همراه سر زدن به بیمارستان نیست. اهداف خود را به اهداف کوچک و تکه‌های کاری مناسبی بشکنید که در کم‌تر از 1 ساعت قابل انجام باشند. و زمان‌های استراحت کوچکی بین این کارها برای خود در نظر بگیرد و اقدامات سالمی از قبیل نفس عمیق، یا خوردن کرفس یا تربچه را انجام دهید.

5.روز خود را از شب قبل آغاز کنید.

پیش‌بینی هوا و ترافیک روز بعد را کنترل کنید. از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار بعد از ساعت 6 عصر خودداری کنید. زود به تخت خواب بروید. وانمود کنید برای کاری تمرین می‌کنید. در حال تمرین برای ورزش بهره‌وری هستید. می‌توانید تمرین خود را در آخر هفته‌ها و تعطیلات، تعطیل کنید. به دلیل ساعت خواب مناسب است که بنجامین امین فرانکلین در دوران زندگی خود تا این حد بهره وری داشته است: "زود به تخت خواب بروید و زود از تخت خواب بلند شوید". ساعت خود را برای 30 دقیقه زودتر تنظیم کنید تا نتایج این کارها را ببینید.

6.جلسات تجاری خود را در زمان‌های 15 دقیقه‌ای برگزار کنید.

به نظر غیر ممکن می‌رسد؟ امتحان کنید و ببینید. یا جلسات خود را به شکل سرپایی برگزار کنید که همان نتایج را در‌پی دارد.

7.زیاد کنش‌گر نباشید.

مدیریت زمان برای موفقیت استارت‌آپ‌ها اهمیت دارد. ضرورتی ندارد به تمام پست‌های الکترونیک، فوراً پاسخ دهید؛ نیازی نیست تمام افرادی که کنار میز شما توقف می‌کنند، مجاز باشند نیم ساعت از زمان شما را بابت گپ و گفت بیهوده اتلاف‌کنند؛ نیازی نیست به تمام پیام‌های صوتی پاسخ فوری بدهید. بر اولویت‌ها به جای واکنش سریع به محرک‌های فوری، تمرکز کنید.

8.کارکنان خود را فراموش نکنید.

به عنوان یک کارآفرین، باید بدانید که اگر کارکنان شما نگرانی زیادی نسبت به ارتباط پاداش با بهره‌وری داشته باشند، هرگز خوشحال یا بهره‌ور نخواهند شد. در این صورت، شکاف موجود گسترده‌تر خواهد شد. با آنها همکاری کنید تا روش‌هایی برای تبدیل کارهای آن‌ها به منبع غرور و شادی بیابید. پاداش‌ها و مشوق‌ها خوب‌اند، ولی بهتر است توجه شخصی به کارهای کارکنان، از آبدارچی تا معاون، داشته باشید. وقتی می‌دانند که به عنوان انسان نگران آن‌ها هستید، بهره‌وری آنها افزایش خواهد‌یافت.

بهبود بهره‌وری تیم کاری، اغلب در رأس فهرست اقدامات ضروری بسیاری از مدیران، مالکان و کارآفرینان قرار دارد. باید هم این چنین باشد. جایی که ممکن است دچار اشتباه شوید، فشار آوردن زیاد بر اعضای تیم کاری برای کار کردن شدیدتر برای بهبود کارایی و بهره‌وری است. در عوض، از این 8 نکته برای افزایش رضایت تیم کاری، کاهش چرخش کارکنان و بهبود فرایندهای کسب و کار بدون تخریب کارکنان استفاده کنید.



کلمات کلیدی : بهره وری ، مدیر ، روانشناسی مدیریت ، اقبال لاهوری ، کارکنان

   پرینت مطلب





ثبت نظر